На вітчизняну фінансову систему чимало тиснуть об’єктивні фактори: призупинення програми з МВФ, необхідність виплати попередніх боргових зобов’язань – майже 1,3 млрд. дол., від’ємне сальдо в зовнішній торгівлі тощо. На сьогодні наші золотовалютні резерви становлять 19 млрд дол., чого недостатньо в умовах пікових виплат. У 2019-му і 2020-му Україна повинна повернути майже 12 млрд дол. тільки МВФ. Є ризики, які залежать від рішень судів у Лондоні, Стокгольмі — це додатково 5 млрд дол зовнішніх виплат. За таких умов ігнорувати потужну основу для стабілізації фінансової, банківської системи в цілому – розвиток внутрішнього ринку і виробництва – вкрай ризиково. Саме на цих завданнях повинен зосередитись уряд, парламент та президент.Таку думку висловив в інтерв’ю «Голосу України» президент УСПП Анатолій Кінах.
«Але у разі розумної системної роботи в 2018-му різких коливань відносно того, що закладено в бюджеті, не повинно бути. Та основне — наскільки правильні рішення будуть у парламенту, уряду, президента. Йдеться про відновлення банківської системи, довіри до неї, кредитування реального сектору економіки. Що є зараз? Проблеми з конкурентоспроможністю банківської системи. Втрачено десятки і десятки мільярдів гривень безповоротно — і юридичних, і фізичних осіб. Національний банк підвищує облікову ставку (16%), і нині комерційні кредити — понад 20%. Але всі ці жертви не створили якісної банківської системи, яка дала б можливість обслуговувати економіку України на нормальних ринкових сприятливих умовах», – завважив Анатолій Кінах.
Проблемою, на його погляд, є те, що, банківська система відірвана від реального сектору і, по суті, її прибутковість залежить не від ефективності економіки, а передусім від вартості кредитів. Тут також і питання рефінансування комерційних банків. Рефінанси — це пільговий державний кредит, а, отже, кошти населення.
«Тоді чому рефінансуються комерційні банки за такою сприятливою вартістю, а ми не можемо за рахунок цього забезпечити фінансовими ресурсами декілька пріоритетних програм? Наприклад, програму виробництва дитячого харчування, програму виробництва ліків, програму виробництва українського комбайна і т. д., як це робить увесь світ? І ці кошти йдуть не на споживання, а на виробництво, вони не впливають на інфляцію», –каже президент УСПП.
Уряд повинен працювати у тандемі з Національним банком і намагатися розв’язувати проблеми доступу до ресурсів. Наприклад, коли комерційний банк фінансує пріоритетну програму, то цей кредит може включатися в норму обов’язкового резервування цього банку. І кошти не заморожуються в цих нормах, а працюють. Банк має бути зацікавлений і сам шукати такі програми. Є й інші методи.
УСПП вже давно запропонував Верховній Раді, уряду, Національному банку разом напрацювати спільну програму. Втім, вже заплановане таке засідання переноситься більше року. В діловому союзі наполягають провести його в першому-другому кварталі 2018 року, адже відтягувати вже немає куди: підприємництво і промисловість гостро відчуває нестачу оборотних коштів, облікова ставка та інфляція росте, а економічні процеси в світі загрожують державам із сировинною економікою, до яких, по суті, і належить зараз Україна.
|
Новости рубрики:
Квіти у сучасній архітектурі: зелений тренд у дизайні будівель
Як продовжити бронювання працівників на підприємстві? Выгодные отличия двухслойных бумажных стаканчиков Les réserves internationales de l'Ukraine ont diminué jusqu'à 42,4 milliards de dollars Avantages pour les entrepreneurs de Kharkiv : comment cela affectera le budget de la ville Коворкінг та цифрові номади: як працювати віддалено в зручних умовах Knauf quitte le marché russe après le scandale de Mariupol Как выбрать мебель для переговорной комнаты или конференц зала |